tisdag 2 juni 2009

FÅR PÅ VIFT OCH LURAD TONÅRING

När jag ringde hem för att väcka gubbe och barn i morse så var det panik, grannens får hade rymt och bosatt sig i våran trädgård, lilltösen klädde på sig och for ut för att få in dom i hagen igen.
Hon älskar dessa får så hon tyckte det var jättekul.

När stortösen kom hem från skolan så frågade hon mig varför jag sen hon var liten har sagt att om man skelar med ögonen på skoj så kan dom fastna, för på radion häromdagen hörde hon att det är absolut ingen fara att skela. Hon sa att hon till 100 hade trott på detta i alla år.
Jag kunde inte göra annat än att börja gapskratta.

Funderar på om jag ta mig i kragen och börja städa lite innan det är dags för att göra lite middag.
Det får bli kött,potatis och en smarrig gräddsås.

Kramiz Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar